روکش صندلی چرمی بهتر است یا پارچه ای؟
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


برای خرید روکش صندلی باید چند مرحله را بر اساس مدل خودرو انجام دهید، در این مقاله در مورد روکش صندلی خودرو صحبت می کنیم و نکاتی را بیان می کنیم تا در هنگام خرید صندلی خودرو دچار مشکل نشوید. پوشش دادن.

بهترین روکش صندلی در ایران معمولا پس از خرید خودرو به سراغ روکش صندلی می روند، البته برخی به این موضوع اعتقادی ندارند.

می توان گفت خرید روکش صندلی خودرو یک اولویت است و شاید آن را ضروری ندانید، اما در حال حاضر روکش صندلی خودرو یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو در بین مصرف کنندگان ایرانی است.

برای خرید روکش صندلی بسته به مدل خودرو باید مراحل مختلفی را طی کنید که در این مقاله در مورد روکش صندلی خودرو صحبت می کنیم و نکاتی را بیان می کنیم تا در هنگام خرید روکش صندلی برای شما با مشکل مواجه نشوید. یک ماشین

ویژگی های بهترین کاور خودرو

نوعی پوشش

وقتی به دنبال بهترین برند روکش صندلی در ایران هستید، باید به چند نکته توجه کنید. یکی از این موارد قطعاً مواد پوششی است.

روکش صندلی ها مواد مختلفی دارند. جنس روکش ها معمولاً مخمل، چرم، برزنت و ... است. هر کدام از این لباس ها مزایا و معایبی دارند. اما در کل روکش های مخملی و پارچه ای مناسب ترین انتخاب هستند. زیرا مقاومت بالایی دارند و می توانید به راحتی آنها را بشویید. اما اگر به سراغ روکش های چرمی بروید، ممکن است هنگام استفاده از آن ها دچار خارش شوید. اگر برای مدت طولانی روی صندلی بنشینید، بدن شما عرق می کند. بنابراین بهتر است سراغ این گزینه نروید.

روکش را بدوزید

برای انتخاب روکش صندلی جذاب باید به نحوه دوخت این روکش ها دقت کنید. نحوه دوخت روکش صندلی نه تنها در زیبایی بلکه در سلامتی نیز تاثیر دارد. اگر روکش به درستی دوخته نشود، به سرعت پاره می شود. همچنین اگر روکش به درستی دوخته نشود، جلوه خوبی روی صندلی ها ایجاد نمی کند. پس با دقت گوش کن

قیمت روکش صندلی

نکته بسیار مهم دیگر قیمت روکش صندلی است. برای خرید بهترین روکش صندلی باید بودجه خود را تعیین کنید. اگر از ابتدا بودجه خود را تعیین کنید، بسیاری از موارد کنار گذاشته می شود و می توانید محصولات خود را به راحتی انتخاب کنید.

گارانتی روکش صندلی

این نیز بسیار مهم است. برای خرید محصولات تضمینی همیشه به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. اگر به دنبال بهترین برند روکش صندلی در ایران هستید، فروشگاه های مورد اعتماد را پیدا کنید. بنابراین، می توانید با خیال راحت خرید کنید و هرگز پشیمان نخواهید شد.

در-صندلی-ماشین-1

انواع صندلی ماشین:

روکش صندلی فابریک: این نوع روکش توسط شرکت سازنده خودرو طراحی و دوخته می شود. در تمامی مدل ها رنگ و شکل یکسانی دارد. این روکش ها به گونه ای به صندلی ماشین دوخته می شوند که قابل جدا شدن و شستشو نباشد. این روکش ها بر اساس یک طرح مهندسی ساخته می شوند که معمولا برای اکثر افراد جامعه جذاب است. نام دیگر این روکش ها تودوزی است.

روکش صندلی دیگر: این نوع روکش صندلی توسط شرکت سازنده خودرو تولید نمی شود. معمولاً توسط خریداران در بازار آزاد ساخته می شود. در بازار آزاد شرکت های مختلفی با برندهای مختلف روکش صندلی با مواد مختلف مانند پارچه ساده، مخمل، چرم طبیعی و چرم مصنوعی تولید و عرضه می کنند. این روکش ها بر خلاف روکش های پارچه ای به راحتی قابل تعویض و شستشو هستند.

در مورد مواد صندلی ماشین:

واقعیت این است که تنوع صندلی های ماشین نامحدود است و نمی توان به این شکل گروه بندی کرد، بنابراین روکش های صندلی ماشین باید بر اساس جنسیت که برای آن ساخته شده اند تقسیم شوند که عبارتند از: , روکش چرمی و چرم. و روکش های پارچه ای در زیر با ویژگی های هر یک از این انواع آشنا خواهید شد.

روکش های پارچه ای

روکش های پارچه ای همانطور که از نامش پیداست از پارچه است و این پارچه را می توان از مواد مختلفی مانند کتان یا مخمل تهیه کرد.

روکش های پارچه ای نیز به دلیل استفاده از پارچه چند رنگ و ارزان هستند. از طرفی این نوع روکش صندلی ها مانند روکش های چرمی عرق بدن را جذب نمی کنند. این نوع پوشش مقاومت خوبی در برابر سایش و خراش دارد و به راحتی ذوب نمی شود. این نوع روکش صندلی در تابستان به راحتی خنک می شود و در زمستان گرم می شود و فرقی نمی کند.

معایب روکش های پارچه ای: یکی از مشکلات روکش های پارچه ای تغییر رنگ در اثر نور خورشید است. یکی دیگر از مشکلات روکش های پارچه ای صندلی این است که به سختی شسته می شوند. لکه های ایجاد شده روی این کارت به سختی پاک می شوند و دائمی هستند. این باعث می شود که پوشش برای مدت طولانی لکه دار شود و فضای داخلی خودرو زشت به نظر برسد.

روکش های چرمی

اگرچه چرم محصول اصلی این نوع روکش ها است، انواع چرم مورد استفاده می تواند متفاوت باشد، از جمله:

چرم اصل: چرم اگرچه قیمت بسیار بالایی دارد اما کیفیت آن بسیار جذاب به نظر می رسد اما برخلاف تصور دوام زیادی ندارد.

چرم مصنوعی: از نظر قیمت، این نوع چرم به صرفه تر از چرم طبیعی است و می توان گفت استحکام و دوام بیشتری دارد.

چرم ساخته شده از مشتقات نایلون: این نوع چرم که از نایلون تهیه می شود بدترین نوع روکش صندلی محسوب می شود و دوام و طول عمر بسیار کمی دارد.

معایب روکش چرمی صندلی: معایب روکش چرمی صندلی گرمای تابستان یا تابش مستقیم نور خورشید است که باعث گرم شدن روکش صندلی و صندلی می شود که در هنگام رانندگی بدن شما را عرق می کند تا از تعریق جلوگیری شود. تشک های صندلی برای کشش بدن شما.

همچنین یکی از معایب دیگر این نوع روکش ها این است که فضای داخلی خودرو در فصل زمستان به دلیل سرد بودن صندلی ها و روکش ها کمی گرم می شود. در قسمت قبل گفتیم که این نوع روکش دارای استحکام و طول عمر بالایی می باشد که درست است اما متاسفانه مقاومت کمی در برابر خراش و ساییدگی دارد که با استفاده صحیح می توان از آن جلوگیری کرد.

پوشش ترکیبی پارچه و چرم

احتمالا تا به حال با تمام معایب روکش های پارچه ای و چرمی آشنا شده اید، اما بهتر است بدانید که سازندگان این محصولات این مشکلات را درک کرده و سعی در رفع آن ها داشته اند. یکی از راه حل های رفع معایب این روکش ها، طراحی و تولید روکش هایی است که در آن پارچه و چرم با هم استفاده می شود. در واقع چنین روکش هایی سعی می کنند از یک سو بر معایب پتو و پتوهای چرمی غلبه کنند و از سوی دیگر مزایا و استحکام خود را حفظ کنند. به عنوان مثال در این نوع روکش برای رفع مشکل تعریق و گرمای زیاد، تکیه گاه نشیمنگاه و روکش پارچه ای و اطراف و کناره ها از چرم می باشد تا به راحتی . اگر کثیف شد آن را تمیز کنید.

روکش های حرفه ای صندلی ماشین

روکش های صندلی خودرو دارای تنوع بسیار زیادی هستند که با توجه به کیفیت و کارایی آنها قیمت های متفاوتی دارند. افرادی که ساعات بیشتری را صرف رانندگی می کنند می توانند از این کاورها که ماساژور هم دارند استفاده کنند.

در روکش مجلل صندلی، یک ماساژور در پشت و صندلی طراحی شده است که با ارتعاشات خود بدن را ماساژ می دهد. این کاور به برق خودرو متصل است و می توان آن را برای ماساژ برنامه ریزی کرد.

برای اطمینان از کیفیت پوشش خود به نکات زیر توجه کنید:

در خرید کاور خودرو به مدل صحیح کاور دقت کنید مثلا روکش های پراید 111 و 141 یکی هستند اما روکش های پراید 141 و پراید 131 مناسب نیستند.

_ در مقایسه با پوشش های سبک، پوشش های سنگین از کیفیت بالاتر و دوام بیشتری برخوردار هستند.

_ اگر ماشین اسپرت دارید بهتر است روکش چرمی ماشین خود تهیه کنید.

_ هنگام خرید کاور با لمس لایه بیرونی، کیفیت و انعطاف کاور را بررسی کنید.

روکش هایی با تکه های بزرگ بیشتر احتمال دارد پاره شوند و روکش هایی که تکه های کوچک دارند به دلیل در نظر گرفتن تمام جزئیات مقاومت بیشتری دارند.

_ اگر اغلب افراد را با ماشین خود جابه جا می کنید، حتما از روکش های رنگ روشن استفاده کنید.

خرید کاور دست دوم ایرادی ندارد چون کاور جدید بعد از یک هفته درجه دو می شود.

_ افراد مقتصد به جای خرید کاور جدید، کاور فعلی را باز کرده و بشورند و با یک دهم هزینه کاور جدید نصب کنند.

کیسی تاس سیچ تال کاروزی

چگونه روکش صندلی ماشین را نصب کنیم؟

روکش صندلی به روش های مختلفی در خودروها نصب می شود. در همین حال، برخی از روکش ها با کش، برخی با چسب و برخی با زیپ متصل می شوند.

بسته شدن زیپ بهترین است زیرا به راحتی جدا می شوند. هنگام خرید روکش صندلی برای یک خودروی لوکس جدید باید مراقب باشید، زیرا انتخاب روکش صندلی اشتباه می تواند خطرآفرین باشد. بسیاری از خودروهای وارداتی جدید دارای سیستم ایربگ در صندلی ها هستند، بنابراین در صورت استفاده از روکش صندلی های غیر فابریک، عملکرد این نوع ایربگ ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

نحوه محافظت از روکش صندلی ماشین:

_ بهترین راه برای محافظت از چرم صندلی ماشین استفاده از جاروبرقی است. جاروبرقی نه تنها می تواند به راحتی ذرات بزرگ آلودگی و کثیفی را از روی پوست پاک کند. در عوض، ذرات حساس نامرئی را به راحتی از سطح پوست پاک می کند.

_ از گذاشتن چیزهای خشن، تیز و تیز روی صندلی ها خودداری کنید، توجه داشته باشید که هنگام کار با چیزهای خشن، سخت، خشن و البته تیز و تیز، ضعف چرم بسیار بیشتر می شود. برای نگهداری صحیح از صندلی ماشین و جلوگیری از ترک خوردن آن، باید این موارد را در نظر داشته باشید.

_ یکی از مواردی که اغلب فراموش می شود، دوخت روکش چرمی صندلی است. برای چنین عملیاتی توصیه می شود از قرار دادن اجسام سنگین یا اشیایی که باعث ایجاد کشش در محل دوخت و محل قرار گرفتن نخ ها می شوند خودداری کنید. از آنجایی که به مرور زمان انجام این نوع کارها بارها و بارها باعث پارگی بافت چرم یا نخ می شود، به هر حال باید کلاهک را دوباره بدوزید.

_ آفتاب گیر روی شیشه جلو و شیشه های کناری را فراموش نکنید، برای جلوگیری از پرواز صندلی ماشین به بیرون، حتما باید آفتاب گیر برای شیشه های کناری و همچنین آفتابگیر روی شیشه جلو در نظر بگیرید.

روکش های چرمی نیاز به نگهداری بیشتری دارند. پاشش و استفاده از واکس های مخصوص چرم باعث افزایش طول عمر چرم می شود، با نرم شدن چرم از شستشو و ترک خوردگی در امان می ماند و در نتیجه طول عمر بالایی دارد.

 

نمایش بیشتر: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-پژو-پارس-جدید/





:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: